Wednesday, November 29, 2006

Dutch Dare # 2

Waar kom je vandaan.......? Hoe ben je er gekomen.......?
Ben je gelukkig in je huis of misschien niet............?
Het is overduidelijk dat the Dutch Dare Meiden in Nederland wonen.
En nu zullen wij onze omgeving waar we wonen of waar we geboren zijn laten zien in deze 2e dare !
Durf mee te doen !!! Dan kunnen we een kijkje nemen in elkaar levens.....
Iets oer Hollands zou daarin te ontdekken kunnen zijn; heb jij klompen of een Laaf in de tuin? Misschien woon je in een dorp waar klederdracht iets alledaags is of woon je in een grote stad.
Oké dan wel een niet zuinige aanpak in deze dare: verwerk zowel zwart-wit (of sepia) als kleuren foto’s in deze creatie !

Post je LO op je blog of op 2peas en laat ons via een commentaar weten waar we je LO kunnen vinden!

Veel plezier!

-----------------------------------------------------------------------------------

Where are you from.........? How did you get there.....................?
Are you happy in your home or maybe not ...............................?
It's obvious that the Dutch Dare Babes live in The Netherlands.
And now we will show you our place & space where we live or where we were born, in this second dare !
Come on and join us !!! So we'll have a peek into eachothers lives.......
Is there something very dutch-like to discover; do you have clogs in your garden ? Maybe you live in a village where traditional clothing is seen everyday or do you live in a big city.
Okay, not a thrifty way of making it this time: combine black & white (or sepia) and color photos in this creation !

Let us know where we can find your LO by posting it on 2peas or on your blog.
Don't forget to leave a comment here of on 2peas so that we can find your LO!

Have fun!

Angelique:


Daniëlle:



Daphne:


Mandy:


Monique:


Nicole:

22 comments:

Marjolein said...

Wow......deze vind ik best lastig.....Ik ben dan wel Nederlands maar....woon in Canada.. kan ik wel meedoen dan?? Hoeveel tijd hebben we hiervoor? Want z/w foto's van hier of Ned. en huizen o.i.d heb ik niet eens... Wie helpt me fftjes???

Angelique said...

Ha dutchie ! Ik mail je even.... Leuk dat je graag mee wilt doen ! Gr. Angelique

Jolanda said...

Ik ga ook meedoen!

Anonymous said...

Helaas ben ik er niet aan toegekomen om de eerste Dare uit te werken, maar dit is een superonderwerp. Daar kan ik wel iets mee. Ik ga zeker meedoen. Hebben we hier weer 2 weken voor?

Groetjes,
Monique

PS. Wat een supergoed idee, trouwens, om Dutch Dares op te zetten. Toppie!

Anonymous said...

Oh spannend!!! Toevallig stonden er een paar weken geleden in het Nijkerks krantje foto's van onze straat van voor de oorlog en foto's van nu, dus die kan ik mooi gebruiken :)

Daffie Online said...

Voor elke Dare heb je 2 weken de tijd!

Veel plezier allemaal!

Anonymous said...

o wat een leuke weer zeg.... even mijn gedachten over laten gaan... en super lo's hebben jullie gemaakt zeg !

Anonymous said...

Wat een leuke Dare en jullie hebben al gave LO's gemaakt zeg!

groetjes

Anonymous said...

Leuke dare weer, had toevallig een foto van onze huiskamer op mijn bureau liggen, dacht van de week, hier moet ik iets mee doen.

Heb mijn lootje op 2p's gepost onder Dutch Dare # 2

Groetjes, en bedankt voor de organisatie,
Mirjam

Jolanda said...

Ik heb de Dare inmiddels ook af en die is te zien op mijn blog
http://snippertjes.blogspot.com

Ik ga hem vandaag nog even posten op 2peas.

Marga said...

ik heb mijn LO klaar en hij staat op mijn blog.... nu alleen de truc om te linken.......Ik ga het proberen en anders roep ik HELP! Oké?

Anonymous said...

WOW pure eye candy girls... I may join you and play along if that's OK :)

Marjolein said...

Yes, gelukt!!!!!! Hakte erin, maar goed, kom ik wel weer overheen!
Hier kan je m'n Dare#2 vinden;
Dutchie in Canada

Marjolein said...

Zal em ook nog ff bij 2Peas plaatsen, hij wil weer es niet vergroten bij Blogger.........

=Marianne= said...

Zo, heb hem af, kostte even wat tijd maar it's there:
http://simpel-mij.blogspot.com/2006/12/dutch-dares-2.html
Op naar de volgende :)

Anonymous said...

http://maaikegaatervoor.web-log.nl/maaikegaatervoor/2006/12/croppen.html vond em lastig vooral door 2 typen foto's maar ben uiteindelijk heel tevreden

Anonymous said...

Hi girls... you have an amazing blog and I love your dares, I will play along as much as I can... here's my entry for dare 2 http://dawninskip.typepad.com/
on my blog - it's called 'The Pride of Britain'
Thank you so much for the inspiration :)

Anonymous said...

En hier dan mijn uitwerking van deze superleuke Dare!!
Er stonden in ons wijkkrantje een paar maanden geleden 2 foto's van onze straat, zw en kleur, uit 1931 en 2006! Da's toch geweldig om te scrappen :)

http://twopeasinabucket.kaboose.com/pg.asp?gallery=1&cmd=display&layout_id=1041045

marlies said...

Jaaa.... ik heb de mijne ook af. Hij staat op mijn blog en ik heb deze dare heeeeeel breed getrokken... vind ik zelf !
morgen weer een nieuwe toch ? ben benieuwd !

Daffie Online said...

Hoi mijn scrapblog!
We kunnen je blog en dus je LO niet zien.....
plaats even een nieuwe link :)

marlies said...

??? wat raar... www.mijn-scrapblog.blogspot.com

groetjes marlies

Iloon said...

Eindelijk ook Dare #2 af.....

http://twopeasinabucket.kaboose.com/pg.asp?gallery=1&cmd=display&layout_id=1097924

Groetjes van Iloon
http://ilonalife.blogspot.com/