Wednesday, December 07, 2011

Dutch Dare #85 Q&A

Het is tijd voor alweer de laatste Dutch Dare van 2011…. De decembermaand is altijd weer bijzonder. Bijzonder sfeervol, bijzonder druk, bijzonder liefdevol, bijzonder confronterend, bijzonder gezellig, bijzonder (ont)spannend en ga zo maar door. Vaak is het ook een maand waarin je stil staat bij alle gebeurtenissen van het afgelopen jaar, het jaar overdenkt en de balans opmaakt, de maand waarin je jezelf nog een aantal vragen stelt. En daarmee komen we bij de Dare van december: wij hebben 15 vragen die we aan jou willen stellen. Simpele vragen maar het is leuk om te weten wat je voorkeuren zijn, om vast te leggen hoe je in december 2011 over bepaalde dingen denkt. En daar kun je die ene vraag aan toevoegen die voor jou belangrijk is. Wij dagen je uit om jouw antwoorden in een layout over jezelf te verwerken (en als je toch aan het scrappen bent tijdens de kerstvakantie is het misschien ook een uitdaging om deze vragen aan je familie of vrienden te stellen). Trouwens: heb je in 2011 een layout gemaakt die alleen over jezelf ging en waar ook nog eens alleen een foto van jou op is verwerkt? Vast niet ;) En misschien is dit wel het begin van een leuke traditie en ga je vanaf nu elk jaar deze vragen beantwoorden en scrappen.
Dit zijn de vragen:
1. Als je een huis kon bouwen op welke plek zou het dan staan?
2. Wat is je favoriete kledingstuk?
3. Verliefd, verloofd, getrouwd?
4. Je favoriete en minst favoriete plek zijn?
5. Hoe laat sta je ‘s morgens op?
6. Wat maakt je boos?
7. Als je een instrument kon bespelen, welk instrument zou dat zijn?
8. Favoriete kleur?
9. Favoriete kinderboek?
10. Favoriete seizoen?
11.Minst favoriete huishoudklusje?
12.Als je een tatoeage hebt, wat is het?
13.Wat zit er altijd in je handtas?
14.Waar gaat je voorkeur naar uit: sushi of hamburger?
15.De vraag die je zelf nog wilt stellen.


En dit zijn de layouts van het Dutch Dares designteam, we beginnen met de sfeervolle layout met prachtige details van onze gastdesigner Sandra Assink.


Astrid

Danielle

Mandy

Margot

Helaas heeft Marsha besloten dat ze afscheid neemt van het Dutch Dares team. We zullen haar bijzondere en inspirerende bijdragen enorm missen! Ze heeft wel op een speciale manier afscheid genomen want haar antwoorden op de vragen vind je HIER op haar eigen blog.
Monique
en nog een foto want Monique verwerkte haar antwoorden op een tag

Petra

We zijn heel benieuwd naar jullie creaties want we willen jullie graag (nog) beter leren kennen! En ook in deze decembermaand geven wij weer een cadeautje. De RAK bestaat deze keer uit heel veel verschillende producten: 15 vellen (voor elke vraag één) dubbelzijdig papier, lace paper, bloemen, chipboard figuren, een alfabet en nog een aantal embellishments. Een leuk pakket om straks in 2012 te gebruiken! Door een berichtje achter te laten met een link maak je kans om de RAK van de maand december te winnen en bovendien om onze nieuwe gastdesigner te worden. De deadline voor deze dare is 2 januari en hieronder zie je de RAK die je kunt winnen. De winnaars worden bekend gemaakt op 18 januari. Veel scrapplezier en alvast een fijne decembermaand gewenst namens het Dutch Dares designteam!

21 comments:

Facts and Fairytales said...

Wat een leuke dare, dit jaar heb ik nog geen LO over mezelf gemaakt dus toch maar even aan de slag gaan denk ik.

Bedankt voor de inspiratie

groetjes
Brigitta

Jenneke said...

Dit is nog eens een uitdagende dare.
Erg leuk! Ik ga meedoen!
En wat een prachtige layouts heeft het DT weer gemaakt!

XXXJenneke

Brendaxx said...

Allereerst de complimenten voor het DT en Gast DT Sandra!!Wat een prachtige layouts allemaal! Vind de dare ook erg leuk en ik hoop dat ik er tijd voor vind om er mee aan de slag te gaan.
Groetjes,Brenda

Margot said...

geweldige blogpost! gaaf gedaan meiden! en de rak is ook super!

Colinda said...

Tja, dat is nog eens een uitdaging. Eerst maar eens kijken of er een foto van mij alleen bestaat. Complimenten voor de uitwerkingen want ik vind ze geweldig.

Groetjes Colinda

Astrid said...

Leuke blogpost Petra!! En gave uitwerkingen allemaal!

marsha. said...

Leuk!!! Ik kan de antwoorden van Sandra en Margot helaas niet lezen, maar de lay-outs zijn prachtig! (Lezen kan vast nog wel op jullie blogs). Grappig dat het meest gewilde instrument de piano is, terwijl ik er altijd een pokkehekel aan had (omdat ik het niet kon)!

Groet,
Marsha.

Sandra said...

Ik vond het een ontzettend leuke uitdaging en heb er met veel plezier aan gewerkt. De andere uitwerkingen vind ik werkelijk schitterend en erg leuk om te lezen.

Christa said...

WOW wat een leuke layouts. Heb al een tijdje niet meer gescrapt, maar krijg helemaal de kriebels... Nu nog tijd vinden... En een leuke foto.

scrapsylz said...

een heel bijzondere uitdaging, ik scrap eigenlijk nooit over mezelf, maar deze ga ik zeker maken, ben zelfs al een eind op weg! Bedankt voor de inspiratie weer!!

Petra said...

Meiden wat gaaf om te lezen en wat super om jullie allemaal op de layout te zien. Ik heb natuurlijk al vantevoren kunnen genieten toen alles in mijn mailbox voorbij kwam en heb telkens "WOW" gedacht en genoten van de antwoorden.
Ik moet alleen nog even kwijt dat ik na het zien van de LO van Margot besloot om eerst mijn eigen antwoorden op te schrijven want ik vond haar LO zo gaaf dat ik hem simpelweg wilde liften, toen kwam Sandra, onze gastdesigner en die bleek over een turbo gave te beschikken en veel gevoel voor mooie details, daarna volgde Monique en ik heb met een grote grijns naar die leuke foto's zitten kijken en zitten balen omdat ik zelf niet had bedacht dat je zo'n lap tekst ook prima op een label kunt schrijven, Astrid verraste met haar design, zij heeft de lijnen op het papier heel origineel gebruikt, Danielles layout ziet er zo sfeervol uit en waarom ben ik nou niet op het idee gekomen om de vragen en antwoorden tot een verhaaltje te verwerken want wat heb ik zitten worstelen om al die tekst op mijn LO te krijgen. Meestal gooi ik mijn basisvel namelijk vol met alles dat ik wil gebruiken en kijk dan of ik nog ergens plaats over heb voor een titel of een stukje tekst... Tot slot kwam Mandy voorbij en om die heerlijk droge antwoorden moest ik gewoon hardop lachen. Bedankt daarvoor sweetie: dat doet een mens altijd goed, LOL. Vanavond heb ik nog een verandering aangebracht in de post want helaas moest Marsha besluiten om uit het team te stappen maar zij had nog een afscheidspost gemaakt. Een bijzonder gebaar. We zullen haar missen. En voor alle andere dames in scrapland: ga ervoor: scrap jezelf!

Monique Liedtke said...

Jeetje Petra, wat een lap tekst! en je hebt gelijk alles gezegd (je hebt echt een "way with words" jij! leuk hoor). Mandy, ik heb zo gelachen om je antwoorden! waarom denk ik daar nou niet aan? want die broodkruimels (nou ja, koekkruimels) zitten ook in mijn tas! Maar heel gaaf alle layouts! en Sandra bedankt dat je onze gast designer wilde zijn!!

Wendy Swenne said...

Wat een gave challenge en wat een leuke layouts zijn er gemaakt.
Ik zal binnenkort eens goed de layouts lezen op jullie blogs... hoop daar de antwoorden beter te kunnen lezen.

Thanks voor weer een gave challenge en inspiratie.

Groetjes,

Wendy

Johanna said...

Wat een geweldige uitdaging meiden, en zo mooi om te zien hoe jullie allemaal op persoonlijke wijze zo'n mooie uitwerking hebben gemaakt. Helemaal geweldig!

Groetjes, Johanna

Stampidoe@gmail.com said...

wat ene super leuke opdracht en zo mooi door de dt-ers iuitgevoerd geweldig, ga proberen mee te doen omdat de vragen zo leuk zijn

groetjes yvon

Stampidoe@gmail.com said...

Zo mijn uitwerking van deze gave opdracht staat op mijn blog, http://stampidoe.blogspot.com/2011/12/yvon.html
bedankt nu heb ik tenminste weer een lo van mezelf die inderdaad vaak te weinig gescrapt worden.

groetjes Yvon

scrapsylz said...

hier is mijn uitwerking te vinden:
http://scrapsylz.blogspot.com/2011/12/15-questions.html

Wendy Swenne said...

Hier is mijn uitwerking. Vond het erg leuk om met de vragen aan de slag te gaan.

http://wendyscrappings.blogspot.com/2011/12/15-v.html

Angèle said...

Leuk deze dare. Met veel plezier heb ik 'm gemaakt. En ook deze nieuwe schets vandaag is super. Ik hoop tijd vrij te maken om mee te doen.
Fijne kerst en de allerbeste wensen voor een creatief 2012!

Groetjes, Angèle

Dutch Dares

http://www.scrapmood.blogspot.com/2011/12/dutch-dares.html

Jenneke said...

Eindelijk is ie af!! Mijn mini-album, gemaakt naar aanleiding van deze fantastische dare! Ik vond het een groot plezier om 'm te maken!!

http://jenneke-justwhoiam.blogspot.com/2011/12/een-mini-album-voor-dutch-dares.html

XXXJenneke

Colinda said...

Hehe, het viel niet mee maar het is toch nog gelukt!
http://colindascreaties.blogspot.com/2012/01/een-nieuw-jaar.html

Groetjes Colinda